D 2007

Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení

JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva FRÝZOVÁ

Basic information

Original name

Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení

Name in Czech

Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení

Name (in English)

Project training metod in Dynamic model of experiential learning

Authors

JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bratislava, Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodovedných predmetov, p. 461-462, 2 pp. 2007

Publisher

ŠEVT a.s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00050940

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-88707-90-5

Keywords (in Czech)

činnostní učení, znalostní základ vyučování, akční výzkum. Dynamický model zkušenostního učení. Studentský pedagogický projekt

Keywords in English

Project training method. Dynamic model of experiential learning. action research.Pedagogical Students Project

Tags

Reviewed
Změněno: 10/4/2012 17:20, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Abstract

V originále

Pomocí akčního výzkumu, který byl realizován na katedře biologie PdF MU v Brně v letech 1996 2006, bylo zjištěno, že příprava budoucích učitelů by měla být založena na zkušenostním učení, integraci odborné a didaktické složky a tvořivosti studentů. Využití akčního výzkumu a projektové výuky v odborných předmětech se jeví jako jedna z cest, kde se propojí integrovaná odborná výuka s oborovou didaktikou, pedagogickou praxí a samostatnou skupinovou prací studentů v podobě tématických seminárních prací, realizovaných ve skupinách postupně v několika navazujících předmětech. Příspěvek prezentuje částečné výsledky výzkumu Pedagogický studentský projekt, odpovídající na otázku: Jak učit integrované téma Voda základ života na různých typech základních škol?

In English

An action research, performed on the Department of Biology of Faculty of Education MU Brno in years 1996 2006, has shown that the basis of student teachers training should lie mostly in experiential learning, in integration of expertise with didactics and in student creativity. It seems that one of the ways is making use of action research and project teaching in science subjects as a method in which an integrated professional teaching can be pointed to the branch didactics pedagogical practice and an independent group work of students in the form of group thematic seminar theses being gradually realized in several subjects. This report presents partial outcomes of research Pedagogical Students Project: How to teach integrated thematic instruction WATER THE ESSENCE OF LIFE at different types of schools?

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century