D 2007

Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení

JEDLIČKOVÁ, Helena a Iva FRÝZOVÁ

Základní údaje

Originální název

Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení

Název česky

Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení

Název anglicky

Project training metod in Dynamic model of experiential learning

Autoři

JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva FRÝZOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodovedných predmetov, od s. 461-462, 2 s. 2007

Nakladatel

ŠEVT a.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00050940

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-88707-90-5

Klíčová slova česky

činnostní učení, znalostní základ vyučování, akční výzkum. Dynamický model zkušenostního učení. Studentský pedagogický projekt

Klíčová slova anglicky

Project training method. Dynamic model of experiential learning. action research.Pedagogical Students Project

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2012 17:20, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Pomocí akčního výzkumu, který byl realizován na katedře biologie PdF MU v Brně v letech 1996 2006, bylo zjištěno, že příprava budoucích učitelů by měla být založena na zkušenostním učení, integraci odborné a didaktické složky a tvořivosti studentů. Využití akčního výzkumu a projektové výuky v odborných předmětech se jeví jako jedna z cest, kde se propojí integrovaná odborná výuka s oborovou didaktikou, pedagogickou praxí a samostatnou skupinovou prací studentů v podobě tématických seminárních prací, realizovaných ve skupinách postupně v několika navazujících předmětech. Příspěvek prezentuje částečné výsledky výzkumu Pedagogický studentský projekt, odpovídající na otázku: Jak učit integrované téma Voda základ života na různých typech základních škol?

Anglicky

An action research, performed on the Department of Biology of Faculty of Education MU Brno in years 1996 2006, has shown that the basis of student teachers training should lie mostly in experiential learning, in integration of expertise with didactics and in student creativity. It seems that one of the ways is making use of action research and project teaching in science subjects as a method in which an integrated professional teaching can be pointed to the branch didactics pedagogical practice and an independent group work of students in the form of group thematic seminar theses being gradually realized in several subjects. This report presents partial outcomes of research Pedagogical Students Project: How to teach integrated thematic instruction WATER THE ESSENCE OF LIFE at different types of schools?

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století