JEDLIČKOVÁ, Helena. Dynamický model zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro základní školy. Inovace v přípravě učitelů ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj na základní škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita - disertační práce, 2007, 174 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dynamický model zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro základní školy. Inovace v přípravě učitelů ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj na základní škole.
Název česky Dynamický model zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro základní školy. Inovace v přípravě učitelů ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj na základní škole.
Název anglicky Dynamical Model of Learning by Doing in study program Teacher Training for Primary Schools
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Vydání 1. vyd. Brno, 174 s. 2007.
Nakladatel Masarykova univerzita - disertační práce
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Vzdělávání pro 21. stol. Vzdělávání pro udržitelnost a zdraví. Vzdělávání učitelů pro první stupeň základního vzdělávání.Zkušenostní učení. Počítačové učení. Znalostní báze učitelů. Akční výzkum. Kritické myšlení.Longitudiální výzkum
Klíčová slova anglicky Education for the 21st century. Environment. Sustainability and Health. Education of Primary School Teachers. Learning by Doing. E-learning. Knowledge Base of Teaching. Action research. Critical thinking. Skill of reflection. Longitudinal research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 17. 3. 2010 22:05.
Anotace
Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Výzkum je zaměřen na vzdělávání pro trvale udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě. Program Biologie pro život a zdraví je realizován na Katedře biologie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (ČR) Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe, kritického myšlení a akční výzkum. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením a spoluprací, prostřednictvím aktivizujících metod při realizaci společné integrované výuky za použití e-learningu. Psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu byl nazván Dynamický model zkušenostního učení.
Anotace anglicky
The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school. The programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. It is proving, that professionality of a teacher for a basic school must be based on range of competences, especially on the skill of reflection, critical thinking and Action research.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 15. 6. 2024 13:44