2007
Učebnice jako kurikulární projekt
MAŇÁK, JosefZákladní údaje
Originální název
Učebnice jako kurikulární projekt
Název anglicky
Textbook as an curricular project
Autoři
MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Hodnocení učebnic, od s. 24-30, 7 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 7, 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023849
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-148-5
Klíčová slova anglicky
textbook; curricular projekt
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 6. 2009 14:28, prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
V originále
Studie analyzuje vztah učebnic k ostatním edukačním konstruktuů, zejména k učebnín osnovám, Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání a vzdělávacím standardům. Klade si otázku, čím se autoři učebnic řídí při výběru učiva a do jaké míry přihlížejí k požadavkům výchovně-vzdělávacího procesu. Z těchto hledisek se posuzují tři současné učebnice dějepisu pro 6. ročník ZŠ. výsledky šetření jsou formulovány jako závěry směřující k zlepšení kvality učebnic v souvislosti s reformními cíli české školy.
Anglicky
This study analyses connections between textbooks and other curricular constructs. We tried to answer the question of how authors of textbooks decide what to include in the text.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|