C 2007

Učebnice jako kurikulární projekt

MAŇÁK, Josef

Základní údaje

Originální název

Učebnice jako kurikulární projekt

Název anglicky

Textbook as an curricular project

Autoři

MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Hodnocení učebnic, od s. 24-30, 7 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 7, 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023849

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-148-5

Klíčová slova anglicky

textbook; curricular projekt

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 6. 2009 14:28, prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.

Anotace

V originále

Studie analyzuje vztah učebnic k ostatním edukačním konstruktuů, zejména k učebnín osnovám, Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání a vzdělávacím standardům. Klade si otázku, čím se autoři učebnic řídí při výběru učiva a do jaké míry přihlížejí k požadavkům výchovně-vzdělávacího procesu. Z těchto hledisek se posuzují tři současné učebnice dějepisu pro 6. ročník ZŠ. výsledky šetření jsou formulovány jako závěry směřující k zlepšení kvality učebnic v souvislosti s reformními cíli české školy.

Anglicky

This study analyses connections between textbooks and other curricular constructs. We tried to answer the question of how authors of textbooks decide what to include in the text.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání