MAŇÁK, Josef. Učebnice jako kurikulární projekt. In Hodnocení učebnic. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s. 24-30. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 7. ISBN 978-80-7315-148-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učebnice jako kurikulární projekt
Název anglicky Textbook as an curricular project
Autoři MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Hodnocení učebnic, od s. 24-30, 7 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 7, 2007.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00023849
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-148-5
Klíčová slova anglicky textbook; curricular projekt
Štítky curricular projekt, textbook
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., učo 913. Změněno: 1. 6. 2009 14:28.
Anotace
Studie analyzuje vztah učebnic k ostatním edukačním konstruktuů, zejména k učebnín osnovám, Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání a vzdělávacím standardům. Klade si otázku, čím se autoři učebnic řídí při výběru učiva a do jaké míry přihlížejí k požadavkům výchovně-vzdělávacího procesu. Z těchto hledisek se posuzují tři současné učebnice dějepisu pro 6. ročník ZŠ. výsledky šetření jsou formulovány jako závěry směřující k zlepšení kvality učebnic v souvislosti s reformními cíli české školy.
Anotace anglicky
This study analyses connections between textbooks and other curricular constructs. We tried to answer the question of how authors of textbooks decide what to include in the text.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 6. 2024 01:30