D 2007

Aktuální problémy kurikula

MAŇÁK, Josef

Základní údaje

Originální název

Aktuální problémy kurikula

Název česky

Aktuální problémy kurikula

Název anglicky

Recent problems of curriculum

Autoři

MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Sborník abstraktů a elektronických verzí recenzovaných příspěvků na CD-ROMu, od s. 1-8, 9 s. 2007

Nakladatel

Univerzita obrany

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023852

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-228-3

Klíčová slova anglicky

curriculum; education; evaluation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2008 15:25, prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.

Anotace

V originále

Kurikulum se vymezuje jako obsah vzdělávání, které žáci (učící se) získávají ve škole (ve vzdělávací instituci) a v činnostech ke škole se vztahujících, zejména jejich plánování, zprostředkovávání a hodnocení. Rozsah tohoto pojmu pokrývá mnoho jevů, ale přináší též řadu problémů vyplývajících jak z edukačního procesu, tak též z potřeb současné společnosti vědění. Z tohoto hlediska si zaslouží pozornost struktura obsahu vzdělávání, tvorba kurikula, výběr základního učiva, stanovení standardů, evaluace a další otázky. Zvlášť naléhavá je kurikulární problematika v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu při probíhající reformě naší školy.

Anglicky

We understand curriculum as educational content, which children obtain at school, especially in activities connected with their planing, mediatin and evaluating.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání