2007
Aktuální problémy kurikula
MAŇÁK, JosefZákladní údaje
Originální název
Aktuální problémy kurikula
Název česky
Aktuální problémy kurikula
Název anglicky
Recent problems of curriculum
Autoři
MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Sborník abstraktů a elektronických verzí recenzovaných příspěvků na CD-ROMu, od s. 1-8, 9 s. 2007
Nakladatel
Univerzita obrany
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023852
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7231-228-3
Klíčová slova anglicky
curriculum; education; evaluation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2008 15:25, prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
V originále
Kurikulum se vymezuje jako obsah vzdělávání, které žáci (učící se) získávají ve škole (ve vzdělávací instituci) a v činnostech ke škole se vztahujících, zejména jejich plánování, zprostředkovávání a hodnocení. Rozsah tohoto pojmu pokrývá mnoho jevů, ale přináší též řadu problémů vyplývajících jak z edukačního procesu, tak též z potřeb současné společnosti vědění. Z tohoto hlediska si zaslouží pozornost struktura obsahu vzdělávání, tvorba kurikula, výběr základního učiva, stanovení standardů, evaluace a další otázky. Zvlášť naléhavá je kurikulární problematika v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu při probíhající reformě naší školy.
Anglicky
We understand curriculum as educational content, which children obtain at school, especially in activities connected with their planing, mediatin and evaluating.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|