2008
Social tagging - the essence of Web 2.0
DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNERZákladní údaje
Originální název
Social tagging - the essence of Web 2.0
Název česky
Komunitní značkování - typická aplikace webu 2.0
Autoři
DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant)
Vydání
Ostrava, MEKON 2008, s. 1-6, 2008
Nakladatel
VŠB - Technická Univerzita Ostrava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/08:00024156
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-248-1704-0
Klíčová slova anglicky
Web 2.0; tagging; folksonomy
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2008 07:54, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.
V originále
Within the last four or five years, the "Web 2.0" phenomenon has gained significant attention and is currently the driving force of web development. This article deals with social tagging, one of the typical Web 2.0 applications. Main principles of tagging are described together with the reasons that make tagging so popular and the problems that the uncontrolled nature of tagging may bring. Finally, possible usages of the mass of tagged resources are presented.
Česky
Fenoménu jménem "Web 2.0" bylo v posledních čtyřech nebo pěti letech věnována značná pozornost a v současnosti jde bez nadsázky o hlavní hybnou sílu Internetu. Tento článek se zabývá sociálním značkováním, jednou z typických aplikací Webu 2.0. Popsány jsou hlavní principy značkování společně s důvody jeho popularity a s problémy, které může přinášet nekontrolovaná povaha tohoto přístupu. V závěru jsou prezentovány možnosti využití označkovaných zdrojů.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV |
|