D 2008

Social tagging - the essence of Web 2.0

DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNER

Základní údaje

Originální název

Social tagging - the essence of Web 2.0

Název česky

Komunitní značkování - typická aplikace webu 2.0

Autoři

DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant)

Vydání

Ostrava, MEKON 2008, s. 1-6, 2008

Nakladatel

VŠB - Technická Univerzita Ostrava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/08:00024156

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-248-1704-0

Klíčová slova anglicky

Web 2.0; tagging; folksonomy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2008 07:54, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.

Anotace

V originále

Within the last four or five years, the "Web 2.0" phenomenon has gained significant attention and is currently the driving force of web development. This article deals with social tagging, one of the typical Web 2.0 applications. Main principles of tagging are described together with the reasons that make tagging so popular and the problems that the uncontrolled nature of tagging may bring. Finally, possible usages of the mass of tagged resources are presented.

Česky

Fenoménu jménem "Web 2.0" bylo v posledních čtyřech nebo pěti letech věnována značná pozornost a v současnosti jde bez nadsázky o hlavní hybnou sílu Internetu. Tento článek se zabývá sociálním značkováním, jednou z typických aplikací Webu 2.0. Popsány jsou hlavní principy značkování společně s důvody jeho popularity a s problémy, které může přinášet nekontrolovaná povaha tohoto přístupu. V závěru jsou prezentovány možnosti využití označkovaných zdrojů.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu