ŠUBRTOVÁ, Milena. Obraz handicapovaného hrdiny v české literatuře pro děti a mládež 90. let. In URBANOVÁ, Svatava a A KOL. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež v 90.letech XX.století. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2004, s. 132-144. Reflexe české tvorby a recepce. ISBN 80-7220-185-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obraz handicapovaného hrdiny v české literatuře pro děti a mládež 90. let
Název anglicky The Image of a handicapped hero in Czech Literature for the Young. Seven Keys to Open the Juvenile Literature of the Last Decade of XX. Century
Autoři ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Olomouc, Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež v 90.letech XX.století, od s. 132-144, 13 s. Reflexe české tvorby a recepce, 2004.
Nakladatel Votobia
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/04:00020944
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7220-185-9
Klíčová slova anglicky Juvenile literature; critics; continuity and discontinuity; reception; genders
Štítky continuity and discontinuity, critics, genders, Juvenile literature, Reception
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D., učo 2019. Změněno: 19. 6. 2008 12:58.
Anotace
Kniha reflektuje podobu české literatury pro děti a mládež v devadesátých letech dvacátého století. Autoři monografie v sedmi kapitolách ozřejmují v časové ose, problémově nebo tematicky vše, co je v prostoru literatury pro děti a mládež významné a příznačné.Za fenomén současné literatury považují variabilitu, intertextualitu, reverzibilitu.Sledují také komunikační hlediska a všímaji si vazeb slovesného umění na vizuální a auditivní vnímání.
Anotace anglicky
The book reflects the Czech juvenile literature at the end of the XX.century. The authors analyse the principles of selected genders, themes and problems in seven chapters. They state variability, intertextuality, reversibility, syncretism of various artistic codes the new phenomena of modern literature for children and youth.
Návaznosti
GA405/01/1270, projekt VaVNázev: Tvorba a recepce dětské literatury v 90. letech
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 00:40