VOLEK, Jaromír. Proměny mediálních publik v éře digitalizace. In Česká mediální krajina. Filosofická fakulta, UP Olomouc. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proměny mediálních publik v éře digitalizace
Název anglicky Transformation of media audiences in the age of digitalization
Autoři VOLEK, Jaromír.
Vydání Česká mediální krajina. Filosofická fakulta, UP Olomouc, 2007.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky Media digitalization audiences
Štítky Media digitalization audiences
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 17. 6. 2009 10:36.
Anotace
Text se pokouší reflektovat roli nové globální konstelace technokapitalismu, v jehož rámci dochází k postupné proměně mediálních publik. Transformace jejich mediálního chování postupně oslabuje explanační sílu tradiční ideologiekritik a otevírá prostor pro postkrtickou perspektivu, která nahlíží nová mediální publika jako fragmentované produkty symbolického působení nových ICT, jež tato publika deideologizují. Ti jsou tak transformováni a současně sami sebe proměňují na lhostejné hráče rozptýlené v mediálním poli.
Anotace anglicky
The paper deals with the argument is that the new global constellation of technocapitalism is based on new forms of everyday life culture which transform media audiences behaviour. To reflect this situation we are proposing new post-critical perspective, which substitute old ideologie critique and tries to synthesize some aspects of critique of ideology and critique of information. In general, transdisciplinary approach of this perspective see new media audiences as a fragmented produkt of symbolic effects of new ITC technologies which de-ideologize their behavior. Members of media audiences are both transformed and transform themselves into lukewarm players.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:37