2008
Existuje na našich základních školách stále ještě handicap ve výuce genetiky ?
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Štěpánka STRNADOVÁ a Andrea WEISOVÁZákladní údaje
Originální název
Existuje na našich základních školách stále ještě handicap ve výuce genetiky ?
Název česky
Existuje na našich základních školách stále ještě handicap ve výuce genetiky ?
Název anglicky
Does a Handicap in Teaching Genetics in Our Elementary Schools Exists ?
Autoři
HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika), Štěpánka STRNADOVÁ (203 Česká republika) a Andrea WEISOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference Firma a konkurenční prostředí 2008-3. část. Sekce 9: Firma a vzdělanostní kapitál. od s. 443-452, 512 s. 2008
Nakladatel
MSD, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Genetika a molekulární biologie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00025830
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-022-7
Klíčová slova anglicky
Questionnaire; genetics; Mendels law; Morgans law; basic genetical concepts; natural history textbooks; Mendelianum; visuals; teaching
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2008 12:33, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Přestože byly základy genetiky položeny v naší zemi, vědecká éra genetiky u nás začíná až po roce 1960. Do této doby byly jak genetický výzkum tak i výuka genetiky z politických důvodů prakticky nulové. Toto se pochopitelně odrazilo na školách všech stupňů v naprostém nedostatku odborných učitelů, kteří by genetiku rádi a erudovaně vyučovali.Tak vyrůstali žáci, kteří genetice vůbec nebo jen málo rozuměli. Práce přináší data získaná sondáží ve vybraném vzorku základních škol. Cílem bylo odpovědět na otázku, jak je u nás genetika vyučována dnes, a existuje-li stále ještě handicap ve výuce a vzdělání našich učitelů v této důležité vědecké oblasti.
Anglicky
Although the foundations of genetics were laid in our country, the scientific era of genetics here began only after 1960. Until this year either genetics research or teaching genetics were due to the politics reasons as good as zero. Understandably, this was reflected in total lack of skilled teachers in schools of all grades, who would be glad to teach genetics eruditely. Consequently, students grew up without understanding genetics or with little knowledge of it. This thesis shows the data obtained by probing in chosen sample of elementary schools students. The aim is to answer the question how genetics is taught today and if still exists the handicap in teachers training and education in this important research field.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|