2007
Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy
CHMELÍK, František, Karel FRÖMEL, Zbyněk SVOZIL a Šárka MALEŇÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy
Název česky
Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy
Název anglicky
THE EFFECT OF AN INCREASED PHYSICAL LOAD ON STUDENT S RELATION TO PHYSICAL EDUCATION LESSONS
Autoři
CHMELÍK, František (203 Česká republika), Karel FRÖMEL (203 Česká republika), Zbyněk SVOZIL (203 Česká republika) a Šárka MALEŇÁKOVÁ (203 Česká republika, garant)
Vydání
Česká kinantropologie, Praha, Česká kinantropologická společnost, 2007, 1211-9261
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/07:00023908
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky
assessment; teaching practice; self-assessment; student s rolo; creativity
Změněno: 12. 1. 2009 14:45, PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
V originále
Školní TV má významnou roli v pohybové aktivitě žáků. Je proto nutné znát faktory, které ovlivňují vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy V současnosti nevíme, jak je tento vztah ovlivňován úrovní tělesného zatížení ve vyučovacích jednotkách v kombinaci s faktory pohlaví, úrovně sebehodnocení žáků atd. Pro sběr dat byl v této sdtudii použit standardizovaný dotazník k hodnocení vyučovací jednotky TV. Celkem bylo vyhodnoceno 2874 dotazníků, ve kterých se žáci vyjadřovali k habituálním vyučovacím jednotkám a vyučovacím jednotkám s vyšším tělesným zatížením. Vyučovací jednotky byly vedeny praktikanty na pedagogických praxích. Z výsledků vyplynulo, že zvýšení úrovně tělesného zatížení ve vyučovacích jednotkách TV celkově nemělo negativní dopad na jejich hodnocení žáky.
Anglicky
Physical Education holds a significant in student s physical activity. Therefore, we should know the factors that influence student s relation to Physical Education lessons. At present we do not know how is this relation, in combination with sex, student s self-assessment and other factors, influenced by the level of physical load in lessons. To collect data in this study, we used a standardized questionnaire forfor assessing Physical Education lessons. In total, 2874 questionnaires were completed, in which the students evaluated habitual lessons and lessons with an increased physical load. The lessons were taught by student teachers during their teaching practice. The results show that an increased physical load in Physical Education lessons did not have in total a negative impact on student s assessment of the lessons.
Návaznosti
MSM6198959221, záměr |
|