J 2007

Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy

CHMELÍK, František, Karel FRÖMEL, Zbyněk SVOZIL a Šárka MALEŇÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy

Název česky

Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy

Název anglicky

THE EFFECT OF AN INCREASED PHYSICAL LOAD ON STUDENT S RELATION TO PHYSICAL EDUCATION LESSONS

Autoři

CHMELÍK, František (203 Česká republika), Karel FRÖMEL (203 Česká republika), Zbyněk SVOZIL (203 Česká republika) a Šárka MALEŇÁKOVÁ (203 Česká republika, garant)

Vydání

Česká kinantropologie, Praha, Česká kinantropologická společnost, 2007, 1211-9261

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14510/07:00023908

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova anglicky

assessment; teaching practice; self-assessment; student s rolo; creativity
Změněno: 12. 1. 2009 14:45, PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Školní TV má významnou roli v pohybové aktivitě žáků. Je proto nutné znát faktory, které ovlivňují vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy V současnosti nevíme, jak je tento vztah ovlivňován úrovní tělesného zatížení ve vyučovacích jednotkách v kombinaci s faktory pohlaví, úrovně sebehodnocení žáků atd. Pro sběr dat byl v této sdtudii použit standardizovaný dotazník k hodnocení vyučovací jednotky TV. Celkem bylo vyhodnoceno 2874 dotazníků, ve kterých se žáci vyjadřovali k habituálním vyučovacím jednotkám a vyučovacím jednotkám s vyšším tělesným zatížením. Vyučovací jednotky byly vedeny praktikanty na pedagogických praxích. Z výsledků vyplynulo, že zvýšení úrovně tělesného zatížení ve vyučovacích jednotkách TV celkově nemělo negativní dopad na jejich hodnocení žáky.

Anglicky

Physical Education holds a significant in student s physical activity. Therefore, we should know the factors that influence student s relation to Physical Education lessons. At present we do not know how is this relation, in combination with sex, student s self-assessment and other factors, influenced by the level of physical load in lessons. To collect data in this study, we used a standardized questionnaire forfor assessing Physical Education lessons. In total, 2874 questionnaires were completed, in which the students evaluated habitual lessons and lessons with an increased physical load. The lessons were taught by student teachers during their teaching practice. The results show that an increased physical load in Physical Education lessons did not have in total a negative impact on student s assessment of the lessons.

Návaznosti

MSM6198959221, záměr
Název: Pohybová aktivita a inaktivita obyvatel České republiky v kontextu behaviorálních změn