J 2008

CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy

NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy

Název anglicky

CPV Videostudy of English: Data Collection and Planned Analyses

Autoři

NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant), Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika), Vendula SOBĚSLAVSKÁ (203 Česká republika), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika) a Jana ZERZOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Orbis scholae, 2008, 1802-4637

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00025872

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

video study; foreign language teaching; instruction research; time dimension of instruction; content dimension of instruction

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2009 15:22, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku je představen metodologický postup CPV videostudie anglického jazyka, kterou realizuje Centrum pedagogického výzkumu PdF MU. CPV videostudie anglického jazyka navazuje na CPV videostudii fyziky a CPV videostudii zeměpisu a probíhá současně s CPV videostudií tělesné výchovy. V průběhu školního roku 2006/07 byly standardizovaným postupem pořízeny videozáznamy 79 vyučovacích hodin v předmětu anglický jazyk v 7. a 8. ročnících základních škol. Příspěvek rovněž představuje vybrané analýzy, jež budou provedeny v průběhu let 2008 až 2010 (časové zastoupení organizačních forem výuky, fází výuky, používání didaktických prostředků a médií ve výuce, práce s reáliemi, příležitosti k osvojování jazykových dovedností a strategií učení).

Anglicky

The paper introduces the methodological procedure of the CPV video study of English that is being realised by the Educational Research Centre (CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University. 79 lessons of English have been video recorded as taught in the 7th and 8th grades of Czech basic schools during the 2006/07 school year. The obtained data are being analysed, based on various general didactic and subject specific indices (temporal quantification of individual modes of organisation and lesson phases, use of the mother tongue, focus on individual language skills, etc.).

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání