2008
CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy
NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy
Název anglicky
CPV Videostudy of English: Data Collection and Planned Analyses
Autoři
NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant), Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika), Vendula SOBĚSLAVSKÁ (203 Česká republika), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika) a Jana ZERZOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Orbis scholae, 2008, 1802-4637
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00025872
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
video study; foreign language teaching; instruction research; time dimension of instruction; content dimension of instruction
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2009 15:22, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
V příspěvku je představen metodologický postup CPV videostudie anglického jazyka, kterou realizuje Centrum pedagogického výzkumu PdF MU. CPV videostudie anglického jazyka navazuje na CPV videostudii fyziky a CPV videostudii zeměpisu a probíhá současně s CPV videostudií tělesné výchovy. V průběhu školního roku 2006/07 byly standardizovaným postupem pořízeny videozáznamy 79 vyučovacích hodin v předmětu anglický jazyk v 7. a 8. ročnících základních škol. Příspěvek rovněž představuje vybrané analýzy, jež budou provedeny v průběhu let 2008 až 2010 (časové zastoupení organizačních forem výuky, fází výuky, používání didaktických prostředků a médií ve výuce, práce s reáliemi, příležitosti k osvojování jazykových dovedností a strategií učení).
Anglicky
The paper introduces the methodological procedure of the CPV video study of English that is being realised by the Educational Research Centre (CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University. 79 lessons of English have been video recorded as taught in the 7th and 8th grades of Czech basic schools during the 2006/07 school year. The obtained data are being analysed, based on various general didactic and subject specific indices (temporal quantification of individual modes of organisation and lesson phases, use of the mother tongue, focus on individual language skills, etc.).
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|