2007
Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název česky
Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky
The possibilities of support for technical vocational aspiration of pupils with special educational needs.
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. od s. 325-337, 13 s. Edice pedagogické literatury, 273. publikace, 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023922
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-163-8
Klíčová slova anglicky
Vocational guidance; pupils with special educational needs; technical fields; crafts; practical education; technology
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2009 11:58, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami mohou mít podstatně vyšší šanci v uplatnění na trhu práce v technicky zaměřených oborech. V textu jsou diskutovány možnosti podpory profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k oborům technického charakteru a k řemeslům. Zdůrazněna je role školy a učitelů praktického vyučování. Text je doplněn o první dílčí výsledky šetření zaměřeného na zmíněnou problematiku, které je realizováno v rámci výzkumného záměru na PedF MU.
Anglicky
Pupils with special educational needs could have substantially better job prospects in technical professions. The article deals with the possibilities of support in vocational guidance of the pupils with special educational needs about technical fields and crafts. The authors point out the role of basic school and teachers of practical education (technology). The paper is supplemented with the preliminary results of a research focused on the topic described above; which is being conducted at Masaryk University; the Faculty of Education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|