C 2007

Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Název česky

Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Název anglicky

The possibilities of support for technical vocational aspiration of pupils with special educational needs.

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. od s. 325-337, 13 s. Edice pedagogické literatury, 273. publikace, 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023922

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-163-8

Klíčová slova anglicky

Vocational guidance; pupils with special educational needs; technical fields; crafts; practical education; technology

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2009 11:58, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Anotace

V originále

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami mohou mít podstatně vyšší šanci v uplatnění na trhu práce v technicky zaměřených oborech. V textu jsou diskutovány možnosti podpory profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k oborům technického charakteru a k řemeslům. Zdůrazněna je role školy a učitelů praktického vyučování. Text je doplněn o první dílčí výsledky šetření zaměřeného na zmíněnou problematiku, které je realizováno v rámci výzkumného záměru na PedF MU.

Anglicky

Pupils with special educational needs could have substantially better job prospects in technical professions. The article deals with the possibilities of support in vocational guidance of the pupils with special educational needs about technical fields and crafts. The authors point out the role of basic school and teachers of practical education (technology). The paper is supplemented with the preliminary results of a research focused on the topic described above; which is being conducted at Masaryk University; the Faculty of Education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání