D 2008

Uplatňují úřady místní správy ČR marketingový nástroj Relationship Marketing? (Vybrané výsledky empirického výzkumu)

NESHYBOVÁ, Jarmila and Lada HEYDOVÁ

Basic information

Original name

Uplatňují úřady místní správy ČR marketingový nástroj Relationship Marketing? (Vybrané výsledky empirického výzkumu)

Name (in English)

Do the Czech Public administration Offices realize the using of Relationship Marketing

Authors

NESHYBOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor) and Lada HEYDOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Zlín, Recenzovaný sborník příspěvků z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2008, p. 152-158, 6 pp. 2008

Publisher

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00024693

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-7318-663-0

Keywords in English

Relationship marketing; stakeholder; relationship marketing in municipalities

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/6/2008 12:08, Ing. Jarmila Beránková, Ph.D.

Abstract

V originále

předkládaný texz prezentuje dílčí část výsledků mezinárodního srovnávacího výzkumu Relationship Marketing of Micro and Small Enterprises along with Local Authorities - Comparative Research, který byl realizován v České republice, ve Slovenské republice a v Polsku. Článek obsahuje část výzkumných výsledků týkajících se České republiky, zjištěných u souboru patnácti obcí s rozšířenou působností Jihomoravského kraje. Účelem výzkumu bylo zjistit, v jaké míře je pojem "relationship marketing" v obecních úřadech znám, jak ho představitelé obecníhc úřadů chápou a v jaké míře daný marketingový nástroj uplatňují v praxi.

In English

Presented paper focuseson a sublayer of the results of the international comparative research "Relationship Marketing of Micro and Small Enterprises along with Local Authorities - Comparative Research" that was performed in the Czech Republic, Slovakia and Poland. The paper shows a part of collected data aimed at the Czech Republic, more precisely at fifteen municipalities with enriched competencies within the region of South Moravia. The goal was to find out about the extent of the awareness and understanding of the term "Relationship Marketing" within the municipalities and their representatives and the usage of this marketing tool in their daily operations.

Links

GA402/05/0974, research and development project
Name: Podíl nestátních neziskových organizací na zabezpečování veřejných služeb
Investor: Czech Science Foundation, Share of non-state and non-profit organizations on provision of public services in Czech republic