OKAZAKI, Shintaro, Javier ALONSO, Radoslav ŠKAPA a Ildefonso GRANDE. Modeling consumer behavior in mobile commerce from the perspective of wireless Internet adoption: A comparative analysis of Japan, Spain, and the Czech Republic. The Murata Science Foundation Research Report. Tokyo: Murata Science Foundation, 2007, roč. 21, č. 2007, s. 113-115. ISSN 0919-3383.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modeling consumer behavior in mobile commerce from the perspective of wireless Internet adoption: A comparative analysis of Japan, Spain, and the Czech Republic
Název česky Model chování zákazníků m-commerce z pohledu používání bezdrátového internetu: srovnávací analýza Japonska, Španělska a České republiky
Název anglicky Modeling consumer behavior in mobile commerce from the perspective of wireless Internet adoption: A comparative analysis of Japan, Spain, and the Czech Republic
Autoři OKAZAKI, Shintaro (392 Japonsko), Javier ALONSO (724 Španělsko), Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, garant, domácí) a Ildefonso GRANDE (724 Španělsko).
Vydání The Murata Science Foundation Research Report, Tokyo, Murata Science Foundation, 2007, 0919-3383.
Další údaje
Originální jazyk japonština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Japonsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00033417
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky mobile commerce; mobile gaming; comparative analysis
Štítky comparative analysis, Mobile commerce, mobile gaming
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Změněno: 5. 5. 2011 20:51.
Anotace
We examine the factors influencing global youth's mobile Internet adoption. We extend the technology acceptance model (TAM), incorporation visuals appeal, escapism, perceived novelty, and economic value, and replacing usefulness by efficiency. We validate the model cross-culturally, seeking implicit evidence of "global youht culture" in mobile gaming adoption.
Anotace česky
Prozkoumali jsme faktory ovlivňující užívání mobilního internetu mezi (globální) mládeží. K tomu jsme rozšířili model TAM o vizuální přitažlivost, úniku, vnímanou novost a ekonomickou hodnotu, a nahradili jsme užitečnost efektivností. Model jsme validovali na několika kulturně odlišných skupinách, se záměrem potvrdit existenci fenoménu "globální kultury mladých" v oblasti mobilních hrách.
Anotace anglicky
We examine the factors influencing global youth's mobile Internet adoption. We extend the technology acceptance model (TAM), incorporation visuals appeal, escapism, perceived novelty, and economic value, and replacing usefulness by efficiency. We validate the model cross-culturally, seeking implicit evidence of "global youht culture" in mobile gaming adoption.
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 20:12