2007
Modeling consumer behavior in mobile commerce from the perspective of wireless Internet adoption: A comparative analysis of Japan, Spain, and the Czech Republic
OKAZAKI, Shintaro, Javier ALONSO, Radoslav ŠKAPA a Ildefonso GRANDEZákladní údaje
Originální název
Modeling consumer behavior in mobile commerce from the perspective of wireless Internet adoption: A comparative analysis of Japan, Spain, and the Czech Republic
Název česky
Model chování zákazníků m-commerce z pohledu používání bezdrátového internetu: srovnávací analýza Japonska, Španělska a České republiky
Název anglicky
Modeling consumer behavior in mobile commerce from the perspective of wireless Internet adoption: A comparative analysis of Japan, Spain, and the Czech Republic
Autoři
OKAZAKI, Shintaro (392 Japonsko), Javier ALONSO (724 Španělsko), Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, garant, domácí) a Ildefonso GRANDE (724 Španělsko)
Vydání
The Murata Science Foundation Research Report, Tokyo, Murata Science Foundation, 2007, 0919-3383
Další údaje
Jazyk
japonština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Japonsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/07:00033417
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
mobile commerce; mobile gaming; comparative analysis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2011 20:51, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
We examine the factors influencing global youth's mobile Internet adoption. We extend the technology acceptance model (TAM), incorporation visuals appeal, escapism, perceived novelty, and economic value, and replacing usefulness by efficiency. We validate the model cross-culturally, seeking implicit evidence of "global youht culture" in mobile gaming adoption.
Česky
Prozkoumali jsme faktory ovlivňující užívání mobilního internetu mezi (globální) mládeží. K tomu jsme rozšířili model TAM o vizuální přitažlivost, úniku, vnímanou novost a ekonomickou hodnotu, a nahradili jsme užitečnost efektivností. Model jsme validovali na několika kulturně odlišných skupinách, se záměrem potvrdit existenci fenoménu "globální kultury mladých" v oblasti mobilních hrách.
Anglicky
We examine the factors influencing global youth's mobile Internet adoption. We extend the technology acceptance model (TAM), incorporation visuals appeal, escapism, perceived novelty, and economic value, and replacing usefulness by efficiency. We validate the model cross-culturally, seeking implicit evidence of "global youht culture" in mobile gaming adoption.