HANUŠOVÁ, Světlana. Diferenciace procesu vyučování anglického jazyka na základě diagnostiky zvláštností, potřeb a preferencí žáků (Differentiation of English Language Teaching Based on Diagnosis of Learner Differences, Needs and Preferences). In Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 65-75. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diferenciace procesu vyučování anglického jazyka na základě diagnostiky zvláštností, potřeb a preferencí žáků
Name (in English) Differentiation of English Language Teaching Based on Diagnosis of Learner Differences, Needs and Preferences
Authors HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu, p. 65-75, 11 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 10. 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00033423
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-165-2
Keywords in English diferentiated instruction; ELT; learner differences;learner needs
Tags diferentiated instruction, ELT, learner differences, learner needs
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 18/1/2010 18:59.
Abstract
Diferenciace vyučovacího procesu je v kontextu současné kurikulární reformy v České republice velmi aktuální problematikou. Autorka se zabývá transformací obsahu způsobem odpovídajícím individuálním zvláštnostem žáka v cizojazyčném vyučování. Popisuje design výzkumné studie diferenciace procesu vyučování anglického jazyka na základě diagnostiky zvláštností, potřeb a preferencí žáků, který v současné době realizuje ve spolupráci s ohniskovou skupinou učitelů na základních školách.
Abstract (in English)
Differentiation in the teaching process is one of the key issues in the current curricular reform in the Czech Republic. The author discusses the transformation of the content with regard to individual characteristics of the pupil in foreign language teaching. She describes the design of a research study of the differentiation process in English language teaching. In the study she is cooperating with a focus group of primary teachers. The differentiation is achieved on the basis of the diagnosis of the individual characteristics, needs and preferences of the pupils.
PrintDisplayed: 26/4/2024 13:15