NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Videostudie zum Englischunterricht in der Tschechischen Republik. In Lehrer/-innenbildung in Europa. 1. vyd. Wien: LIT Verlag, 2008, s. 126-129. ISBN 978-3-7000-0826-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Videostudie zum Englischunterricht in der Tschechischen Republik
Název česky Videostudie výuky angličtiny v České republice
Název anglicky Video Study of Teaching Eglish in the Czech Republic
Autoři NAJVAR, Petr (203 Česká republika), Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika), Vendula SOBĚSLAVSKÁ (203 Česká republika), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, od s. 126-129, 4 s. 2008.
Nakladatel LIT Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00025894
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-7000-0826-2
Klíčová slova anglicky video study; teaching; English
Štítky English, teaching, video study
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Změněno: 23. 5. 2008 14:48.
Anotace
Im Beitrag werden Design, verwendete Verfahren des Stichprobenauswahls und geplante Analysen der CPV Videostudie des Englishunterrichts vorgestellt, die das Zentrum für pädagogische Forschung an der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Masaryk-Universität in Brünn (Tschechische Republik) in den Jahren 2006/07 im Rahmen von Videostudienprojekten von ausgewählten Unterrichstfächern durchgeführt hat. Anhand von Videoanalysen werden inhaltsbezogene Lehr- und Lernprozesse im tschechischen Englishunterricht in der Sekundarstufe I untersucht. Die Datenbasis bilden Videoaufzeichnungen von 79 Unterrichtsstunden, die auf Basis von Zufallstichprobe in drei tschechischen Regionen ausgewählt wurden. Die Kommunikation in den Unterrichtsstunden wurde transkribiert, wird kodiert und die Unterrichtsstunden werden im Jahr 2008-2010 in Bezug auf die Verteilung von Unterrichtsformen und -phasen und andere pädagogische und didaktische Aspekte ausgewertet.
Anotace česky
V příspěvku je představen metodologický postup CPV videostudie anglického jazyka, kterou realizuje Centrum pedagogického výzkumu PdF MU. CPV videostudie anglického jazyka navazuje na CPV videostudii fyziky a CPV videostudii zeměpisu a probíhá současně s CPV videostudií tělesné výchovy. V průběhu školního roku 2006/07 byly standardizovaným postupem pořízeny videozáznamy 79 vyučovacích hodin v předmětu anglický jazyk v 7. a 8. ročnících základních škol. Příspěvek rovněž představuje vybrané analýzy, jež budou provedeny v průběhu let 2008 až 2010 (časové zastoupení organizačních forem výuky, fází výuky, používání didaktických prostředků a médií ve výuce, práce s reáliemi, příležitosti k osvojování jazykových dovedností a strategií učení).
Anotace anglicky
The paper introduces the methodological procedure of the CPV video study of English that is being realised by the Educational Research Centre (CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University. 79 lessons of English have been video recorded as taught in the 7th and 8th grades of Czech basic schools during the 2006/07 school year. The obtained data are being analysed, based on various general didactic and subject specific indices (temporal quantification of individual modes of organisation and lesson phases, use of the mother tongue, focus on individual language skills, etc.).
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:26