POSTER: Virtual Scene as a Software Component
OŠLEJŠEK, Radek. POSTER: Virtual Scene as a Software Component. In WSCG'08 POSTER Proceedings. Plzeň: University of West Bohemia, 2008, p. 33-36. ISBN 978-80-86943-17-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | POSTER: Virtual Scene as a Software Component |
Name in Czech | POSTER: Virtuální scéna jako softwarová komponenta |
Authors | OŠLEJŠEK, Radek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Plzeň, WSCG'08 POSTER Proceedings, p. 33-36, 4 pp. 2008. |
Publisher | University of West Bohemia |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/00216224:14330/08:00041910 |
Organization unit | Faculty of Informatics |
ISBN | 978-80-86943-17-6 |
Keywords in English | computer graphic; scene graph; software component |
Tags | Computer Graphic, scene graph, software component |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. RNDr. Radek Ošlejšek, Ph.D., učo 3636. Changed: 5/3/2021 08:38. |
Abstract |
---|
Graphics systems use many advanced techniques that enable to model and visualize a virtual scene with varying level of realism. Unfortunately, rendering algorithms significantly differ in the way how they process a virtual scene. Concrete implementations therefore usually lead to monolithic solutions. In this paper we propose the concept of a component-based scene graph, i.e. an independent scene graph, which can be used by many rendering strategies simultaneously and, moreover, which can be easily replaced with another implementation. |
Abstract (in Czech) |
---|
Grafické systémy používají celou řadu různých technik, které umožňují zobrazit virtuální scénu s různou úrovní realizmu. Zobrazovací algoritmy se ale naneštěstí velmi liší ve způsobu komunikace s virtuální scénou. Konkrétní implementace proto většinou vedou na monolitická řešení. V tomto článku bude představen koncept grafu scény založený na komponentové technologii. Jedná se o nezávislý graf scény, který může být použit více zobrazovacími strategiemi současně. Navíc může být graf scény zaměněn za jinou implementaci a to dokonce za běhu programu. |
Links | |
---|---|
GP201/06/P247, research and development project | Name: Generické objektové architektury v počítačové grafice a virtuální realitě |
Investor: Czech Science Foundation, Generic OO Architectures in the Computer Graphics and Virtual Reality | |
LC06008, research and development project | Name: Centrum počítačové grafiky (Acronym: CPG) |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Center of Computer Graphics |
PrintDisplayed: 23/9/2024 13:22