KULHAVÝ, Václav. Sociální partnerství jako prvek rozvoje venkovského regionu: Případová studie projektu celoživotního vzdělávání (Social Partnership as Principle of the Rural Region Development: Case study of a LifeLong Learning Project). In Sociální ekonomika, sociální podnik a sociální kapitál. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2008, p. 123-140, 17 pp. ISBN 978-80-7044-954-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální partnerství jako prvek rozvoje venkovského regionu: Případová studie projektu celoživotního vzdělávání
Name (in English) Social Partnership as Principle of the Rural Region Development: Case study of a LifeLong Learning Project
Authors KULHAVÝ, Václav (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Ústí nad Labem, Sociální ekonomika, sociální podnik a sociální kapitál, p. 123-140, 17 pp. 2008.
Publisher Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/08:00025928
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7044-954-7
Keywords in English partnership; Life Long Learning; initiation of the partnership; management of partnership; added value of partnership; critical aspects; principles of EQUAL
Tags added value of partnership, critical aspects, initiation of the partnership, life long learning, management of partnership, Partnership, principles of EQUAL
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Václav Kulhavý, Ph.D., M.Sc., učo 8793. Changed: 7/5/2008 14:13.
Abstract
Cílem příspěvku je analýza výsledků partnerství významných veřejných a soukromých subjektů, tzv. stakeholders. Podstatou analyzovaného partnerství je realizace příležitostí vzdělávacích aktivit pro dospělé v podmínkách venkovského příhraničního regionu. Ústředním úkolem studie je na příkladu relativně fungujícího uskupení (partnerství) demonstrovat typizované aspekty vzniku a úspěšného řízení politiky celoživotního vzdělávání pro trh práce. Vedle toho příspěvek rozebírá přidanou hodnotu těchto partnerství pro jednotlivé participující členy a také, na druhou stranu, kritické aspekty řízení partnerství v různých úrovních spolupráce. Příspěvek zejména ukazuje na význam lidského kapitálu v jednotlivých organizacích, které realizují podobné projekty. Zjištěné výsledky byly získány pomocí dotazníků a strukturovaných rozhovorů se statutárními zástupci všech organizací, které se partnerství účastní.
Abstract (in English)
The goal of the text is the analysis of the partnership between the main public and private subjects (stakeholders) under the perspective of new governance approaches and decentralized public administration. The reasons of the analyzed partnership are the realization of the Life Long Learning projects in the conditions of the rural regions. Central task of the study is the demonstration of typical aspects of the initiation as well as the management of the relatively successful developmental partnership. Besides, the interests are also the added value for the each participating subject and critical aspects in different levels of the cooperation. Main idea of the text is the message of crucial importance of the human capital in the partner organization for realization of similar projects. Analysis is based on the questionnaires and structured interviews with all twenty subjects of the partnership.
Links
MSM0021622408, plan (intention)Name: Reprodukce a integrace společnosti (Acronym: IVRIS)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Reproduction and integration of society
PrintDisplayed: 26/4/2024 09:50