2007
Edukace sociálně znevýhodněných žáků - Romský žák v přípravné třídě z pohledu učitelů
GULOVÁ, Lenka, Jiří NĚMEC a Ema ŠTĚPAŘOVÁZákladní údaje
Originální název
Edukace sociálně znevýhodněných žáků - Romský žák v přípravné třídě z pohledu učitelů
Název česky
Edukace sociálně znevýhodněných žáků - Romský žák v přípravné třídě z pohledu učitelů
Název anglicky
Education of Socially Disadvantaged Pupils - Romany Pupil in Preparatory Class from Teachers´Point of View
Autoři
GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika), Jiří NĚMEC (203 Česká republika, garant) a Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. od s. 127-142, 15 s. 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023933
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-163-8
Klíčová slova anglicky
asistent pedagoga; hra; přípravné třídy; rámcový vzdělávací program; romský sociální asistent; sociální opora; sociálně znevýhodnění žáci; romský žák
Štítky
Změněno: 21. 3. 2010 20:28, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Edukace sociálně znevýhodněných dětí, zvláště romských, je jedním z klíčových problémů, které musí být úspěšně vyřešen v oblasti školní praxe, abychom mohli mluvit o úspěšné integraci této specifické sociální skupiny do společnosti. Smyslem současné vzdělávací politiky MŠMT ČR je pokud možno vytvořit takové podmínky, aby většina dětí nemusela být vyčleňována prostřednictvím speciálních škol, ale naopak integrována do hlavního vzdělávacího proudu. Na základě kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím ohniskových skupin s učiteli přípravných tříd prezentujeme vybrané problémy vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků. Výzkum je zacílen na popis a vysvětlení příčin edukačních problémů romského žáka a snaží se objasnit složité sociální vztahy mezi dítětem, učitelem, rodičem a pedagogickým asistentem, který dítěti poskytuje sociální oporu.
Anglicky
Education of socially disadvantaged pupils, especially Romany pupils, is one of the key problems which must be successfully solved in a school practise to speak about succesful integration of this specific group into society. The sense of current education politics is to make conditions that would not segregate children to special schools but integrate them into mainstream schools. Qualitative research has been done in preparatory classes, it presents problems of education of socially disadvantaged Romany pupils. Research has been aimed at description and explanation of educational problems of Romany pupils and has explained relations betwee a child and a teacher, a parent and a pedagogical assistant providing support of the child.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|