J 2008

Jak zkoumat ICT v každodenní práci učitele aneb videostudie jako kvalitativní metoda

ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ

Základní údaje

Originální název

Jak zkoumat ICT v každodenní práci učitele aneb videostudie jako kvalitativní metoda

Název anglicky

How to study ICT in everyday work of teachers or video study as a qualitative method

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Orbis scholae, Praha, PedF UK, 2008, 1802-4637

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/08:00024714

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

teacher; research in education; qualitative methods; grounded theory; video studies; ICT

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 5. 2008 10:45, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek sumarizuje základní metodologické obrysy výzkumného projektu Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele (grant GA ČR č. 406/06/1022), na němž autoři aktuálně pracují. Snaží se ukázat, zda a jakým způsobem je videostudie jako metoda sběru dat využitelná v kvalitativním výzkumném designu. Diskutuje se zde rovněž užitečnost propojení dat z videostudie s daty z hloubkových rozhovorů pro dosažení komplexnější perspektivy při zkoumání edukační reality. Zároveň se předkládá k nahlédnutí analytický postup při práci se získanými daty.

Anglicky

The paper summarizes the methodological design of a research project the authors have currently been involved in, called Information and Communication Technologies in Everyday Work of Teachers. The aim of the paper is to show whether and in which ways video study can be useful as a method of data collection in qualitative research designs. The usefulness of linking video study data with data from in-depth interviews in order to achieve a more comprehensive point of view while exploring the education reality is also discussed. The analytical procedure used when processing the collected data is outlined, too.

Návaznosti

GA406/06/1022, projekt VaV
Název: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele