ZOUNEK, Jiří. ICT a život dnešních dospělých (pohledem empirického výzkumu) (ICT and lives of present-day adults (as seen through empirical research)). In Aeducafestival 2007. Festival vzdělávání dospělých AEDUCA 2007 sborník příspěvků z odborných konferencí. 2008th ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008, p. 1-10. ISBN 978-80-244-1907-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ICT a život dnešních dospělých (pohledem empirického výzkumu)
Name (in English) ICT and lives of present-day adults (as seen through empirical research)
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 2008. vyd. Olomouc, Aeducafestival 2007. Festival vzdělávání dospělých AEDUCA 2007 sborník příspěvků z odborných konferencí. p. 1-10, 10 pp. 2008.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/08:00025424
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-244-1907-7
Keywords in English information and communication technologies; adult; education; society; research
Tags adult, Education, information and communication technologies, research, Society
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 9/5/2008 11:02.
Abstract
Příspěvek je jedním z výstupů výzkumného projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje (registrační číslo projektu 1J 017/04-DP2, projekt podporovaný MPSV ČR). Jedna z oblastí výzkumu se soustřeďuje na roli informačních a komunikačních technologií (ICT) v osobním i profesním životě dospělých v ČR. V dotazníkovém šetření jsme identifikovali několik skupin dospělých podle toho, jak se respondenti charakterizovali ve vztahu k využívání počítačů, resp. ICT. V příspěvku se zaměřím na popis těchto skupin a také např. na to, zda se zmíněné skupiny respondentů zúčastnily v poslední době nějaké vzdělávací akce a zda můžeme identifikovat rozdíly mezi těmito skupinami v účasti na vzdělávacích aktivitách.
Abstract (in English)
The paper is one of the outputs of research project Adult education at various stages of the life cycle: priorities, opportunities and possible development (project no. 1J 017/04-DP2, supported by the Ministry of Labour and Social Affairs of the Czech Republic). One of the parts of the project concentrates on the role of information and communication technologies (ICT) in private and professional lives of adults in the Czech Republic. We used a questionnaire survey to identify several groups of adults depending on how the respondents characterized themselves with respect to computer/ICT use. The paper will focus on whether respondents categorized within the above-mentioned groups had recently participated in an educational event and whether differences between these groups as to participation in educational events can be identified.
Links
1J017/04-DP2, research and development projectName: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development
PrintDisplayed: 21/5/2024 03:04