2007
Attitudes of University Teachers to ICT
SVOBODA, PavelZákladní údaje
Originální název
Attitudes of University Teachers to ICT
Název česky
Postoje vysokoškolských učitelů k ICT
Autoři
SVOBODA, Pavel
Vydání
Brno, Simulation and Distance Learning, 6 s. 2007
Nakladatel
The CATE 2007 Conference Brno
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7231-240-5
Klíčová slova anglicky
attitudes; university teachers; ICT; e-learning; qualitative research
Změněno: 9. 5. 2008 11:15, Mgr. Pavel Svoboda
Anotace
V originále
Information and communication technologies are slowly becoming an important part of the life of universities, where they can be a source of changes and innovations. Some of these changes affect the position of the university teachers themselves which is a fact that might influence their attitudes to modern technologies. These teachers’ attitudes are very important for successful implementation of modern technologies into higher education, so it is necessary to study the process of their formation. One of the available methods for this purpose is qualitative research, which tries to comprehend the essence of the studied problem.