D 2007

Attitudes of University Teachers to ICT

SVOBODA, Pavel

Základní údaje

Originální název

Attitudes of University Teachers to ICT

Název česky

Postoje vysokoškolských učitelů k ICT

Autoři

SVOBODA, Pavel

Vydání

Brno, Simulation and Distance Learning, 6 s. 2007

Nakladatel

The CATE 2007 Conference Brno

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7231-240-5

Klíčová slova anglicky

attitudes; university teachers; ICT; e-learning; qualitative research
Změněno: 9. 5. 2008 11:15, Mgr. Pavel Svoboda

Anotace

V originále

Information and communication technologies are slowly becoming an important part of the life of universities, where they can be a source of changes and innovations. Some of these changes affect the position of the university teachers themselves which is a fact that might influence their attitudes to modern technologies. These teachers’ attitudes are very important for successful implementation of modern technologies into higher education, so it is necessary to study the process of their formation. One of the available methods for this purpose is qualitative research, which tries to comprehend the essence of the studied problem.