SVOBODA, Pavel, Zuzana KOVÁŘOVÁ, Eva SLOŽILOVÁ a Daniela KAŇOKOVÁ. Content and Language Integrated Assessment. In Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy. Brno: Univerzita obrany v Brně, 2007, 6 s. ISBN 978-80-7231-261-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Content and Language Integrated Assessment
Název česky Integrované hodnocení obsahu a jazyka
Autoři SVOBODA, Pavel, Zuzana KOVÁŘOVÁ, Eva SLOŽILOVÁ a Daniela KAŇOKOVÁ.
Vydání Brno, Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy, 6 s. 2007.
Nakladatel Univerzita obrany v Brně
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7231-261-0
Klíčová slova anglicky CLIL; assessment; construct
Štítky assessment, CLIL, construct
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Svoboda, učo 23740. Změněno: 9. 5. 2008 11:32.
Anotace
Teaching through the medium of English (CLIL) is becoming an issue on elementary, secondary as well as tertiary levels of education. Extensive attention is devoted to the questions of methodology of teaching CLIL lessons, however, the need to investigate effective ways of assessing students is equally important. This paper is going to address the problems of “Content and Language Integrated Assessment” (CLIA), i. e. assessing topical and language knowledge at the same time. Possible scoring procedures and appropriate rating scales will be considered, while taking into account the situation at the University of Defence.
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2024 01:53