D 2008

Implementace evropské dimenze ve vzdělávání prostřednictvím peer learningu na primární škole

KNECHT, Petr

Základní údaje

Originální název

Implementace evropské dimenze ve vzdělávání prostřednictvím peer learningu na primární škole

Název anglicky

The Implementation of a European Dimension by Peer Learning in Primary School

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, Bulletin Centra pedagogického výzkumu PdF MU 2008, od s. 8-11, 4 s. 2008

Nakladatel

PdF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

European Dimension; Peer Learning; Primary School; Comenius 2.1
Změněno: 16. 12. 2008 13:40, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek informuje o projektu E-PLIPS, vzdělávacím programu dotovanému Evropskou komisí prostřednictvím podprogramu Comenius 2.1. Cílem programu je přispět do aktuální debaty o účinném evropském vzdělávání. Projekt se snaží navrhnout účinné vzdělávací postupy v evropské dimenzi ve vzdělávání s využitím inovativních metod interkulturního vyučování a učení. V programu je využíváno zejména interkulturní skupinové učení a hodnocení (peer learning). Jejich prostřednictvím je podporováno kooperativní výukové prostředí, a to jak z pohledu učitelů, tak z pohledu žáků. Výsledkem projektu by mělo být jednak vybavení žáků i učitelů kompetencemi k celoživotnímu učení a jednak aktivní zapojení učitelů i žáků do evropského života.