2008
Implementace evropské dimenze ve vzdělávání prostřednictvím peer learningu na primární škole
KNECHT, PetrZákladní údaje
Originální název
Implementace evropské dimenze ve vzdělávání prostřednictvím peer learningu na primární škole
Název anglicky
The Implementation of a European Dimension by Peer Learning in Primary School
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Bulletin Centra pedagogického výzkumu PdF MU 2008, od s. 8-11, 4 s. 2008
Nakladatel
PdF MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
European Dimension; Peer Learning; Primary School; Comenius 2.1
Změněno: 16. 12. 2008 13:40, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
Anotace
V originále
Příspěvek informuje o projektu E-PLIPS, vzdělávacím programu dotovanému Evropskou komisí prostřednictvím podprogramu Comenius 2.1. Cílem programu je přispět do aktuální debaty o účinném evropském vzdělávání. Projekt se snaží navrhnout účinné vzdělávací postupy v evropské dimenzi ve vzdělávání s využitím inovativních metod interkulturního vyučování a učení. V programu je využíváno zejména interkulturní skupinové učení a hodnocení (peer learning). Jejich prostřednictvím je podporováno kooperativní výukové prostředí, a to jak z pohledu učitelů, tak z pohledu žáků. Výsledkem projektu by mělo být jednak vybavení žáků i učitelů kompetencemi k celoživotnímu učení a jednak aktivní zapojení učitelů i žáků do evropského života.