J 2008

Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy

NAJVAROVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy

Název anglicky

Reading literacy of primary school pupils

Autoři

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogická orientace, Brno, Konvoj, 2008, 1211-4669

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00025936

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

reading literacy; functional literacy; developmental factors of reading literacy; PIRLS

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2008 09:46, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku představujeme výzkum čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ, který byl realizován ve školním roce 2005/6 na vybraných brněnských základních školách. Podrobně popisujeme výzkumný design, kombinující kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání, jednotlivé použité techniky a nástroje, průběh výzkumu a vybrané výsledky. Na závěr nabízíme k diskusi některá zjištění.

Anglicky

The paper introduces research on reading literacy of primary school children, which was realised in 2005/6 in Brno. We describe research design combining quantitative and qualitative approach, its methods and techniques, the course of the research and selected results. Some findings are offered for discussion towards the end.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání