KALEJA, Martin. Přínos a úskalí reformní alternativní pedagogiky pro výchovně vzdělávací práci s romskými žáky. (Benefits and Difficulties of Reform Alternative Pedagogy for Educational Work with Roma Pupils.). In KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, 8 pp. ISBN 978-80-7315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přínos a úskalí reformní alternativní pedagogiky pro výchovně vzdělávací práci s romskými žáky.
Name in Czech Přínos a úskalí reformní alternativní pedagogiky pro výchovně vzdělávací práci s romskými žáky.
Name (in English) Benefits and Difficulties of Reform Alternative Pedagogy for Educational Work with Roma Pupils.
Authors KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 8 pp. 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00033465
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords (in Czech) alternativní pedagogika; inovativní přístupy; romský žák
Keywords in English alternative pedagogy; inovative pedagogical elements; benefit; Roma pupil; weak aspects of educational process
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 123742. Changed: 9/4/2010 19:45.
Abstract
Následujícím textem bychom rádi poskytli obraz o klasických reformních školách se záměrem zefektivnit výchovně vzdělávací proces v kontextu romských žáků, v kontextu kvality výchovně vzdělávacího procesu. Rádi bychom načrtli proměny práce s romskými žáky vycházející z klasických alternativních proudů pedagogiky a vytvořili jakýsi nástin strategie pro efektivnější vyučování.
Abstract (in English)
The following text deals with reform alternative schools. The main purpose is to give a view on possibilities of how to make the educational process more effective in the context of Roma pupils as well as in the context of education process quality. We would like to give a picture of transformation of work, with Roma pupils, coming out from reform alternative pedagogy.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:20