ŠTĚPÁNEK, Kamil. Ruské revoluce v metodické interpretaci základní a střední školy (The Teaching of the Russian Revolution in History Lessons). In Interpretace ruské revoluce 1917. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2008, p. 162-171. ISBN 978-80-7325-150-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ruské revoluce v metodické interpretaci základní a střední školy
Name (in English) The Teaching of the Russian Revolution in History Lessons
Authors ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Interpretace ruské revoluce 1917, p. 162-171, 10 pp. 2008.
Publisher Centrum pro studium demokracie a kultury
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60101 History
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00033468
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7325-150-5
Keywords in English Russia Russian Revolution Teaching History Lessons
Changed by Changed by: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Changed: 26/3/2010 10:24.
Abstract
Text příspěvku upozorňuje na některé možné podoby výuky přinášené probíhající školskou reformou v České republice a kontextuálně nastiňuje metodickou implementaci výukového obsahu ruské revoluce do dějepisné hodiny. Prezentuje se též jako podnět vůči historické obci, která může poskytnout dostatečnou a vhodnou pramennou základnu.
Abstract (in English)
The article outlined the systematic implementation of the teaching of the Russian Revolution in history lessons, thus presenting the impetus to the history community to provide adequate and appropriate primary source materials.
PrintDisplayed: 6/10/2024 10:23