2008
Aktuelle Trends in der Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Aktuelle Trends in der Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen
Název česky
Aktuální trendy ve vzděůávání učitelů cizích jazyků.
Název anglicky
Latest Trends in FL Teachers` Training
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, od s. 119-125, 7 s. 2008
Nakladatel
LIT Verlag
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00025949
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-8258-1274-4
Klíčová slova česky
učení a vyučování cizího jazyka; aktuální trendy; příprava učitelů cizích jazyků
Klíčová slova anglicky
Teaching and learning of foreign languages; latest trends; training of teacher
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 4. 6. 2009 21:22, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Lehren und Lernen fremder Sprachen bieten heute ein ganz anderes Bild als früher. Die neuen Herausforderungen für Fremdsprachenunterricht liegen in den politischen und gesellschaftlichen Veränderungen in Europa sowie in weiter zunehmenden Verflechtungen von wirtschaftlichen und kulturelen Lebensräumen. Sie sind ebenfalls eng mit den neuen Erkenntnissen der Bezugswissenschaften der Fremdsprachendidaktik verbunden. Im Beitrag werden die Prinzipien, Methoden und Tendenzen dargestellt, die die jüngsten Entwicklungen im Fremdsprachenlehren und Fremdsprachenlernen widerspiegeln. Die Frage nach dem Praxisbezug wird dadurch beantwortet, dass ein Überblick zu aktuellen und unentbehrlichen Themenbereichen des fremdsprachendidaktischen Curriculums in der universitären Ausbildung der FremdsprachenlehrerInnen geboten wird.
Česky
Učení a vyučování cizích jazyků se v mnoha aspektech liší od nedávné minulosti. Nové požadavky kladené na současnou cizojazyčnou výuku spočívají v politických a společenských změnách v Evropě, stejně jako v těsnějším propojení hospodářských, kulturních i privátních sférách. Tuto výuku rovněž ovlivňují nejnovější poznatky didaktiky cizích jazyků a jejích příbuzných disciplín. V příspěvku jsou nastíněny principy, metody a tendence, které se nejvýrazněji odráží v procesu učení a vyučování cizích jazyků a nabídnuta skica moderního lingvodidaktického kurikula ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů cizích jazyků.
Anglicky
Teaching and learning of foreign languages are a completely different sight than some years ago. New challenges for FLT involve the political and social changes in Europe as well as the increasingly tight network of economy, culture and living. They are also closely connected with the latest knowledge of disciplines related to the FLT methodology. The paper discusses the principles, methods and tendencies which mirror the latest developments in FL teaching and learning. The paper relates to practical experience by giving an outline of topical and indispensable areas of the FLT-methodology curriculum in the university training of FL teachers.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|