D 2008

Aktuelle Trends in der Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Aktuelle Trends in der Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen

Název česky

Aktuální trendy ve vzděůávání učitelů cizích jazyků.

Název anglicky

Latest Trends in FL Teachers` Training

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, od s. 119-125, 7 s. 2008

Nakladatel

LIT Verlag

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00025949

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-8258-1274-4

Klíčová slova česky

učení a vyučování cizího jazyka; aktuální trendy; příprava učitelů cizích jazyků

Klíčová slova anglicky

Teaching and learning of foreign languages; latest trends; training of teacher

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 4. 6. 2009 21:22, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Lehren und Lernen fremder Sprachen bieten heute ein ganz anderes Bild als früher. Die neuen Herausforderungen für Fremdsprachenunterricht liegen in den politischen und gesellschaftlichen Veränderungen in Europa sowie in weiter zunehmenden Verflechtungen von wirtschaftlichen und kulturelen Lebensräumen. Sie sind ebenfalls eng mit den neuen Erkenntnissen der Bezugswissenschaften der Fremdsprachendidaktik verbunden. Im Beitrag werden die Prinzipien, Methoden und Tendenzen dargestellt, die die jüngsten Entwicklungen im Fremdsprachenlehren und Fremdsprachenlernen widerspiegeln. Die Frage nach dem Praxisbezug wird dadurch beantwortet, dass ein Überblick zu aktuellen und unentbehrlichen Themenbereichen des fremdsprachendidaktischen Curriculums in der universitären Ausbildung der FremdsprachenlehrerInnen geboten wird.

Česky

Učení a vyučování cizích jazyků se v mnoha aspektech liší od nedávné minulosti. Nové požadavky kladené na současnou cizojazyčnou výuku spočívají v politických a společenských změnách v Evropě, stejně jako v těsnějším propojení hospodářských, kulturních i privátních sférách. Tuto výuku rovněž ovlivňují nejnovější poznatky didaktiky cizích jazyků a jejích příbuzných disciplín. V příspěvku jsou nastíněny principy, metody a tendence, které se nejvýrazněji odráží v procesu učení a vyučování cizích jazyků a nabídnuta skica moderního lingvodidaktického kurikula ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů cizích jazyků.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání