2008
Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
MAREŠ, Jan, Jan BERAN a Stanislav JEŽEKZákladní údaje
Originální název
Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
Název anglicky
Attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant), Jan BERAN (203 Česká republika) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika)
Vydání
Praha, Učitel v 21. století nové výzvy, nové požadavky? s. 38-53, 2008
Nakladatel
VÚP
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00025967
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-87000-19-9
Klíčová slova anglicky
teacher; further education; teacher s attitudes; curriculum reform
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 1. 2009 17:35, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu považují za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali.
Anglicky
The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher's autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One of the important factors of this process is the area of teachers' further education. The study brings the results of a survey among the primary school teachers administered in autumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas would be preferred.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|