MAREŠ, Jan, Jan BERAN a Stanislav JEŽEK. Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy. In SLEJŠKOVÁ, Lucie. Učitel v 21. století nové výzvy, nové požadavky? Praha: VÚP, 2008, s. 38-53. ISBN 978-80-87000-19-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
Název anglicky Attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant), Jan BERAN (203 Česká republika) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika).
Vydání Praha, Učitel v 21. století nové výzvy, nové požadavky? s. 38-53, 2008.
Nakladatel VÚP
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00025967
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-87000-19-9
Klíčová slova anglicky teacher; further education; teacher s attitudes; curriculum reform
Štítky curriculum reform, further education, teacher, teacher s attitudes
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 13. 1. 2009 17:35.
Anotace
Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu považují za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali.
Anotace anglicky
The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher's autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One of the important factors of this process is the area of teachers' further education. The study brings the results of a survey among the primary school teachers administered in autumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas would be preferred.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 08:50