FIŠEROVÁ, Veronika and Naděžda JOHANISOVÁ. Podpora prodeje regionálních produktů - koncept kryté tržnice v Brně (Marketing of regional products - possibilities of establishing a covered marketplace in Brno). In DRESLEROVÁ, Jaromíra. Venkovská krajina 2008. Sborník z 6 ročníku mezinárodní mezioborové konference, konané 23.25.května 2008 Hostětíně, Bílé Karpaty. Kostelec nad Čenými lesy: Česká společnost pro krajinnou ekologii, regionální organizace CZ-IALE, 2008, p. 13-17. ISBN 978-80-87154-19-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora prodeje regionálních produktů - koncept kryté tržnice v Brně
Name (in English) Marketing of regional products - possibilities of establishing a covered marketplace in Brno
Authors FIŠEROVÁ, Veronika (203 Czech Republic) and Naděžda JOHANISOVÁ (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Kostelec nad Čenými lesy, Venkovská krajina 2008. Sborník z 6 ročníku mezinárodní mezioborové konference, konané 23.25.května 2008 Hostětíně, Bílé Karpaty, p. 13-17, 5 pp. 2008.
Publisher Česká společnost pro krajinnou ekologii, regionální organizace CZ-IALE
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/08:00025976
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-87154-19-9
Keywords in English landscape; marketing; regional products; food
Tags food, landscape, marketing, regional products
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Naděžda Vlašín Johanisová, Ph.D., učo 38023. Changed: 19/10/2008 13:34.
Abstract
Příspěvek se týká možnosti vzniku městské kryté tržnice regionálních tržnic, která by fungovala v Brně jako místo odbytu pro drobné jihomoravské zemědělce, výrobce potravin a řemeslníky. Koncept takovéto tržnice jsme prověřovaly z právního hlediska a z hlediska poptávky a potřeb cílové skupiny drobných zemědělců. Strategie založení tržnice nastiňujeme v souvislosti s brněnským již fungujícím venkovním tržištěm Zelný trh.
Abstract (in English)
The paper deals with possibilities for establishing a covered marketplace for regional products. Such a market, based in the Moravian capital city of Brno, would serve small food producers, food-processors and craftspeople. We look at the idea from a legal perspective and from the perspective of one of the target groups (small local agricultural producers). Finally, we discuss possible strategies of a future covered market in relation to the already existing open-air market Zelny trh in Brno.
Links
2B06126, research and development projectName: Ochrana krajinného rázu jako podstatného rysu české kulturní krajiny (Acronym: OKRČR)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:37