ŠPAČEK, David. Veřejná správa a její kvalita - požadavek participace a role elektronizace (Public administration and its quality - requirement of participation and the role of electronization). In Sborník příspěvků z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2008. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, 2008, p. 1-12. ISBN 978-80-7318-664-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Veřejná správa a její kvalita - požadavek participace a role elektronizace
Name (in English) Public administration and its quality - requirement of participation and the role of electronization
Authors ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Zlín, Sborník příspěvků z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2008, p. 1-12, 12 pp. 2008.
Publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00024733
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7318-664-7
Keywords in English public administration reform; public management; quality management; e-governance
Tags e-governance, public administration reform, Public Management, quality management
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. David Špaček, Ph.D., učo 77120. Changed: 8/9/2008 11:12.
Abstract
Příspěvek nejprve představuje požadavky, které vyplývají z teorie veřejné správy a české legislativy pro praxi veřejné správy. Poukazuje zde na přímé vztahy mezi definicemi, kvalitou, spokojeností a participací. Následně se zaměřuje na diskuzi možností a překážek nových informačních a komunikačních technologií v oblasti participace. Tuto problematiku přibližuje poslední část příspěvku, která seznamuje s výsledky průzkumu webových stránek vybraných subjektů české územní samosprávy. Článek je součástí práce na projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).
Abstract (in English)
In its first part, the article introduces requirements that source from the public administration theory and Czech legislation and stipulate direction for public administration practice. This part introduces direct relationships between definitions and quality, satisfaction and participation. In the second part the paper deals with discussion on possibilities and constraints of ICT use in the field of e-participation and introduces selected results of web-survey of selected territorial self-governmental institutions. The paper is a part of the work on the grant of the Czech Science Foundation (grant no. 402/07/1486 - Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations).
Links
GA402/07/1486, research and development projectName: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
PrintDisplayed: 22/5/2024 03:29