C 2008

Intercultural communication competencies

PAVELKA, Jiří

Základní údaje

Originální název

Intercultural communication competencies

Název česky

Interkulturální komunikační kompetence

Autoři

PAVELKA, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Communication in International R&D Projects, od s. 23-31, 9 s. Communication in International R&D Projects, 2008

Nakladatel

Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/08:00033493

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-87029-28-2

Klíčová slova anglicky

communication; theory of communication; intercultural competencies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 5. 2009 10:07, prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.

Anotace

V originále

The paper is based on the conviction that communication represents - together with mental and social behaviour - a basic form of human behaviour and that man by means of communication and its results, especially concepts and stories, is building his world. People construct their social and cultural realities that appear as the final and highest product of communication, as an information database of cultural paradigms and as an essential and needful assumption of communication. The aim of my paper is to find out the place of communication competencies in the system of the presuppositions of human communication, to identify the sorts of communication competencies, and to bring to light how communication competencies affect intercultural communication.

Česky

Studie je založena na přesvědčení, že komunikace představuje - spolu s mentálním a sociálním jednáním - základní formu lidského jednání a že člověk s pomocí komunikace a jejích výsledků, zejména konceptů a příběhů, buduje svůj svět. Lide konstruují svou sociálně kulturní realitu, která se jeví jako finální a nejvyšší produkt komunikace, jako informační databáze kulturních paradigmat a jako základní a nezbytný předpoklad komunikace. Cílem studie je nalézt místo komunikačních kompetencí v systému předpokladů lidského dorozumívání, identifikovat druhy komunikačních kompetencí a osvětlit, jak komunikační komppetence ovlivňují interkulturní komunikaci. se zabývá problematikou interkulturálkních kompetencí.