2008
Anthropocentrism and the Staging of Robots
HORÁKOVÁ, Jana a Demers LOUIS-PHILIPPEZákladní údaje
Originální název
Anthropocentrism and the Staging of Robots
Název česky
Antropocentrismus a scénování robotů
Autoři
HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Demers LOUIS-PHILIPPE (124 Kanada)
Vydání
Zürich Switzerland, Victoria, BC, Canada, Transdisciplinary Digital Art. Sound, Vision and the new Screen, Vol.7, od s. 434-450, 17 s. Communication in Computer and Information Science, 2008
Nakladatel
Springer Berlin Heideberg
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/08:00025995
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-3-540-79485-1
UT WoS
000259582500034
Klíčová slova anglicky
Robotic art; kinetic art; acting; puppetry; artificial intelligence; artificial life; theatre; stage; semiotic; ontology.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 6. 2009 11:28, doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
V originále
By investigating the representations of the human throughout history of the robots, we analyze robotic performances from a theatrical audience pragmatic point of view. Hence, this interpretation of robots as performers, or staged robots, involves an act of suspension of disbelief as a first and constitutive condition of theatrical reality. As an early analysis of robotic performances and robots as performers, this paper focuses on the notions of anthropomorphism and anthropopathy.
Česky
Prostřednictvím výzkumu reprezentace člověka v historii robotů zkoumáme robotická performance z pohledu divadelního. Naše interpretace robotů jako performerů, nebo scénovaných robotů, zahrnuje akt potlačené nedůvěry jako první a základní předpoklad divadelní reality. Příspěvek se zaměřuje na fenomény antropomorfismu a anthropopatismu.
Návaznosti
LC544, projekt VaV |
|