D 2007

Management of Large-Scale Development of E-learning at Masaryk University

BRANDEJS, Michal a Jitka BRANDEJSOVÁ

Základní údaje

Originální název

Management of Large-Scale Development of E-learning at Masaryk University

Název česky

Strategické řízení rozvoje e-learningu v prostředí velké univerzity

Autoři

BRANDEJS, Michal (203 Česká republika, garant) a Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Košice, ICETA 2007 Conference Proceedings, od s. 513-517, 5 s. 2007

Nakladatel

elfa s.r.o.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/07:00033529

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-8086-061-5

Klíčová slova anglicky

Blended e-learning; Rapid e-learning; E-learning; Digitalisation; Distance education;ICT; Information system; Multimedia; Portal; University; Learning managament system; World Wide Web; Internet; Services; Interactive objects
Změněno: 31. 3. 2010 11:41, Mgr. Ľuboš Lunter

Anotace

V originále

For Masaryk University, which houses nine faculties attended by more than thirty-eight thousand students, e-learning currently represents an indispensable teaching tool. However, designing e-learning applications covering most fields and specializations as well as preparing the conditions in which these will represent an asset rather than a hindrance even for IT laymen is by no means an easy task to solve. The major factor affecting the form the e-learning applications had in the past was a group of devoted developers whose products were of limited coverage as regards the number of students using these. While this small-scale development may work for a small school, a large university requires that a more sophisticated infrastructure in terms of technology, methodology, and personnel be deployed. Masaryk University has given rise to new and unique projects that have proved fruitful and that can be put into operation in both small and large universities.

Česky

Rozvoj elearningu na velké škole, která má devět fakult a 38 000 studentů je velmi důležitým nástrojem pro kvalitu výuky. Není však triviální záležitostí vytvořit takové podmínky, aby elektronická podpora výuky zasáhla pokud možno všechny obory a programy, aby se na zkvalitnění výuky podílela i starší nebo méně IT gramotná generace. E-learning byl dřívedo jisté míry v rukou inovátorů a výsledky jejich práce pak zasáhla jen menší cílovou skupinu studentů. V prostředí malé školy může být tento stav zcela vyhovující, avšak v prostředí velké univerzity je potřebné vytvořit mnohem sofistikovanější technickou, personální a metodickou infrastrukturu, aby mohla být elektronická výuka rozvíjena plošně. Na Masarykově univerzitě se rozvinuly unikátní projekty, které přinesli a přinášejí ovoce a jsou uplatnitelné jak v prostředí malé, tak v prostředí velké univerzity.

Návaznosti

LA 168, projekt VaV
Název: Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM