C 2008

K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření

FRIEDMANN, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření

Název anglicky

ON PROFESSIONAL ASPIRATION AND TECHNICAL EDUCATION IN BASIC SCHOOLS. PRELIMINARY RESULTS OF AN INVESTIGATION

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant)

Vydání

Olomouc, Trendy ve vzdělávání, od s. 58-61, 4 s. Informační technologie a technické vzdělávání, 2008

Nakladatel

Votobia Olomouc

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026057

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7220-311-6

Klíčová slova anglicky

Professional aspiration; pupils with special educational needs; technical education; technical fields; crafts; practical education; technology.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 6. 2009 10:22, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek přináší dílčí výsledky výzkumu realizovaného na základních školách, který byl zaměřen na poznání některých aspektů profesní orientace žáků a zejména těch, kteří mají speciální vzdělávací potřeby. Autoři vycházejí z předpokladu, že především praktická činnost technického charakteru je pro určitou skupinu žáků potřebná pro rozvoj jejich zájmů, psychomotorických dovedností, tvořivých schopností a také pro jejich profesní orientaci a budoucí uplatnění v životě. Nabízejí tedy pohledy nejen vedení škol, ale i učitelů praktických činností na zmíněnou oblast.

Anglicky

The paper presents preliminary results of research conducted at basic schools focused on identification of selected aspects of pupils professional aspiration, particularly of pupils with special educational needs. The authors start from the assumption that especially practical education in technology is necessary for a specific group of pupils to develop their interests, psychomotor skills, creative abilities, as well as for their professional aspiration and future career. Not only the views of school management on the issue but also of technology teachers are dealt with.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání