FRIEDMANN, Zdeněk. K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření. In Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Votobia Olomouc, 2008, s. 58-61. Informační technologie a technické vzdělávání. ISBN 978-80-7220-311-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření
Název anglicky ON PROFESSIONAL ASPIRATION AND TECHNICAL EDUCATION IN BASIC SCHOOLS. PRELIMINARY RESULTS OF AN INVESTIGATION
Autoři FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant).
Vydání Olomouc, Trendy ve vzdělávání, od s. 58-61, 4 s. Informační technologie a technické vzdělávání, 2008.
Nakladatel Votobia Olomouc
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026057
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7220-311-6
Klíčová slova anglicky Professional aspiration; pupils with special educational needs; technical education; technical fields; crafts; practical education; technology.
Štítky crafts, practical education, Professional aspiration, technical education, technical fields, technology.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc., učo 733. Změněno: 5. 6. 2009 10:22.
Anotace
Příspěvek přináší dílčí výsledky výzkumu realizovaného na základních školách, který byl zaměřen na poznání některých aspektů profesní orientace žáků a zejména těch, kteří mají speciální vzdělávací potřeby. Autoři vycházejí z předpokladu, že především praktická činnost technického charakteru je pro určitou skupinu žáků potřebná pro rozvoj jejich zájmů, psychomotorických dovedností, tvořivých schopností a také pro jejich profesní orientaci a budoucí uplatnění v životě. Nabízejí tedy pohledy nejen vedení škol, ale i učitelů praktických činností na zmíněnou oblast.
Anotace anglicky
The paper presents preliminary results of research conducted at basic schools focused on identification of selected aspects of pupils professional aspiration, particularly of pupils with special educational needs. The authors start from the assumption that especially practical education in technology is necessary for a specific group of pupils to develop their interests, psychomotor skills, creative abilities, as well as for their professional aspiration and future career. Not only the views of school management on the issue but also of technology teachers are dealt with.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 02:31