s 2008

K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků.

KOLÁŘ, Jan a Bohumíra LAZAROVÁ

Základní údaje

Originální název

K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků.

Název anglicky

Towards oneself, the others, the profession. Theories, programmes and methods of personality and social development of educators.

Autoři

KOLÁŘ, Jan (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vydání. Brno, K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. 133 s. 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/08:00033562

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-4595-8

Klíčová slova anglicky

programmes; theories; methods; personality development; social development; educators

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2010 15:19, Mgr. Jan Kolář, Ph.D.

Anotace

V originále

Osobnostní a sociální rozvoj může být pojímán jako individuální sebezdokonalování i jako edukační systém, ve kterém hraje roli vzdělávání i poradenství. Jde o celoživotní snažení, do něhož se zapojují formální i neformální vychovatelé a vzdělavatelé (rodiče, učitelé aj.), je obsahem vzdělávání od mateřských až po vysoké školy. Na posledně zmíněných směřuje obvykle osobnostní rozvoj, resp. zde již příprava k nabytí jasně vymezených kompetencí. Snahy nahlédnout osobnostní přípravu (nejen) pedagogických pracovníků z různých pohledů pro nás byly hlavním impulzem pro uspořádání konference K sobě, k druhým, k profesi. Ta se konala ve dnech 19. a 20. března 2008 v Brně a byla jedním z výstupů projektu Zkvalitnění vzdělávání a odborné přípravy studentů Pedagogiky a Sociální pedagogiky a poradenství: posílení osobnostní kompetence absolventů podporovaného grantem Evropského sociálního fondu a rozpočtem České republiky. Hlavním organizátorem akce bylo Akademické centrum osobnostního rozvoje jako odborné a výcvikové pracoviště Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Cílem konference bylo vytvořit prostor pro diskusi o profesionálních zkušenostech, o možnostech osobnostního a sociálního rozvoje v celé šíři jeho možných podob.

Anglicky

Personality and social development can be understood as individual self-improvement as well as an educational system in which education and guidance play a role. It is lifelong pursuit involving formal and informal educators (parents, teachers etc.) and encompassing education ranging from nursery school to university. The latter generally focuses in terms of personality development or rather training on the acquisition of strictly defined competences. The efforts to examine personal training of (not only) educators from different points of view were our major impulse to hold the conference Towards oneself, the others, the profession. It took place on 19th and 20th March 2008 in Brno and was one of the outputs of the project Improving the Quality of Education and Teacher Training for Students of Pedagogy and Social Pedagogy and Guidance: Development of Personality Competence of Graduates under the auspices of a grant by European Social Fund and the budget of the Czech Republic. The main organizers were the Academic Centre for Personality Development and the Department of Educational Sciences at the Faculty of Arts Masaryk University. The aim of the conference was to create space for discussion on professional experience, possibilities of personality and social development in the broad scope of its forms.