2008
K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků.
KOLÁŘ, Jan a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků.
Název anglicky
Towards oneself, the others, the profession. Theories, programmes and methods of personality and social development of educators.
Autoři
KOLÁŘ, Jan (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vydání. Brno, K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. 133 s. 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/08:00033562
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-4595-8
Klíčová slova anglicky
programmes; theories; methods; personality development; social development; educators
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2010 15:19, Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
V originále
Osobnostní a sociální rozvoj může být pojímán jako individuální sebezdokonalování i jako edukační systém, ve kterém hraje roli vzdělávání i poradenství. Jde o celoživotní snažení, do něhož se zapojují formální i neformální vychovatelé a vzdělavatelé (rodiče, učitelé aj.), je obsahem vzdělávání od mateřských až po vysoké školy. Na posledně zmíněných směřuje obvykle osobnostní rozvoj, resp. zde již příprava k nabytí jasně vymezených kompetencí. Snahy nahlédnout osobnostní přípravu (nejen) pedagogických pracovníků z různých pohledů pro nás byly hlavním impulzem pro uspořádání konference K sobě, k druhým, k profesi. Ta se konala ve dnech 19. a 20. března 2008 v Brně a byla jedním z výstupů projektu Zkvalitnění vzdělávání a odborné přípravy studentů Pedagogiky a Sociální pedagogiky a poradenství: posílení osobnostní kompetence absolventů podporovaného grantem Evropského sociálního fondu a rozpočtem České republiky. Hlavním organizátorem akce bylo Akademické centrum osobnostního rozvoje jako odborné a výcvikové pracoviště Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Cílem konference bylo vytvořit prostor pro diskusi o profesionálních zkušenostech, o možnostech osobnostního a sociálního rozvoje v celé šíři jeho možných podob.
Anglicky
Personality and social development can be understood as individual self-improvement as well as an educational system in which education and guidance play a role. It is lifelong pursuit involving formal and informal educators (parents, teachers etc.) and encompassing education ranging from nursery school to university. The latter generally focuses in terms of personality development or rather training on the acquisition of strictly defined competences. The efforts to examine personal training of (not only) educators from different points of view were our major impulse to hold the conference Towards oneself, the others, the profession. It took place on 19th and 20th March 2008 in Brno and was one of the outputs of the project Improving the Quality of Education and Teacher Training for Students of Pedagogy and Social Pedagogy and Guidance: Development of Personality Competence of Graduates under the auspices of a grant by European Social Fund and the budget of the Czech Republic. The main organizers were the Academic Centre for Personality Development and the Department of Educational Sciences at the Faculty of Arts Masaryk University. The aim of the conference was to create space for discussion on professional experience, possibilities of personality and social development in the broad scope of its forms.