D 2008

European Railway Restructuring - Britain, Germany, France

TOMEŠ, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

European Railway Restructuring - Britain, Germany, France

Název česky

Evrospká železniční restrukturalizace - Británie, Francie, Německo

Název anglicky

European Railway Restructuring - Britain, Germany, France

Autoři

TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant)

Vydání

Žilina, Towards more competitive European rail system, od s. 214-219, 6 s. 2008

Nakladatel

EURNEX - ŽEL 2008

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/08:00024770

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-8070-853-5

Klíčová slova anglicky

unbundling; transport policy; production function

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 6. 2009 15:46, prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper analyses the process of railways restructuring in Europe. As model countries have been chosen Britain, Germany and France. These countries have been following the same directives of EC, but they differ substantially in the energy, details and impacts of reforms. Britain has been an early and dedicated reformer and after completing vertical unbundling continued with complete division and privatization of the industry. Germany retained the institutional integrity and put an emphasis on the regional competition. France, despite completed vertical unbundling, has shown little effort in the introduction of real competition.

Anglicky

The paper analyses the process of railways restructuring in Europe. As model countries have been chosen Britain, Germany and France. These countries have been following the same directives of EC, but they differ substantially in the energy, details and impacts of reforms. Britain has been an early and dedicated reformer and after completing vertical unbundling continued with complete division and privatization of the industry. Germany retained the institutional integrity and put an emphasis on the regional competition. France, despite completed vertical unbundling, has shown little effort in the introduction of real competition.

Návaznosti

GA402/08/1438, projekt VaV
Název: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky