D 2008

ZPŮSOBY TVORBY FLASH ANIMACÍ PRO STUDIJNÍ OPORY

HRBÁČEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

ZPŮSOBY TVORBY FLASH ANIMACÍ PRO STUDIJNÍ OPORY

Název česky

ZPŮSOBY TVORBY FLASH ANIMACÍ PRO STUDIJNÍ OPORY

Název anglicky

METHODS OF BUILDING FLASH ANIMATIONS FOR STUDY SUPPORTS

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

první. Hradec Králové, Alternativní metody výuky 2008 sborník příspěvků, od s. 212-218, 380 s. 2008

Nakladatel

GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00033563

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7041-454-5

Klíčová slova anglicky

Flash;animation;study;supports;interactive;teaching
Změněno: 16. 6. 2008 10:22, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Flash animace se postupně stávají nejrozšířenější platformou pro tvorbu interaktivních animací s vysokým podílem vlastní inteligence. Díky softwaru třetích stran jako například MDM ZINC a v současné době i pomocí vlastního nástroje AIR již vůbec nejsou pouze doménou pro internetové aplikace. Lze je velmi snadlo využít i pro tvorbu off line vaerzí a systémů, které v sobě zahrnují webový browser, třídy propřímou práci.s databázemi alokálními soubory na disku uživatele. Vzhled animací není závislý na prohlížeči a ani operačním systému počítače, na kterém animace běží. Může být dokonce navržena a realizována i pro prohlížení na moderních mobilních telefonech.Příspěvek si klade za cíl ukázat některá základní možnosti využití Flash animací pro tvorbu distančních výukových opor.

Anglicky

Flash animations are gradually becoming most widespread platform for creation of interactive animations with high participation of own intelligence. Thanks to software of third parts, as for example MDM ZINC and nowadays also with help of own tool AIR, flash animations are no longer domain only for internet applications. It is possible to use them very simply for creation of off line versions and systems, which contains web browser, classes for direct work with databases and local files on users disc. The look of animations does not depend on browser (viewer?) or on operating system of computer on which the animation is running. It is also possible to design and realize an animation for browsing on modern mobile phones. The aim of this contribution is to show some basic possibilities of using Flash animations for creation of distant study supports.