Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu
SZCZYRBA, Zdeněk, Josef KUNC, Pavel KLAPKA a Petr TONEV. Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu. Regionální studia. Praha: VŠE v Praze, 2007, roč. 1, č. 1, s. 8-12. ISSN 1803-1471. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu |
Název česky | Difúzní procesy v prostředí českého maloobchodu |
Název anglicky | Diffusion Processes in the Czech Retail |
Autoři | SZCZYRBA, Zdeněk (203 Česká republika), Josef KUNC (203 Česká republika), Pavel KLAPKA (203 Česká republika, garant) a Petr TONEV (203 Česká republika). |
Vydání | Regionální studia, Praha, VŠE v Praze, 2007, 1803-1471. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50200 5.2 Economics and Business |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14560/07:00020998 |
Organizační jednotka | Ekonomicko-správní fakulta |
Klíčová slova anglicky | Diffusion Processes; Diffusion of Innovation; Retail; Network Structure; Czech Republic |
Štítky | Czech Republic, Diffusion of Innovation, Diffusion Processes, Network Structure, retail |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 16. 6. 2008 17:10. |
Anotace |
---|
Utváření nové síťové struktury v českém maloobchodě po roce 1989 vlivem velkoformátových prodejních konceptů je signifikantním obrazem současné podoby tuzemské maloobchodní sítě. Analyzujeme-li tento vývoj v čase, zjišťujeme, že má charakter prostorově difúzního procesu. Následující příspěvek se zabývá jeho regionálně-geografickými aspekty. |
Anotace anglicky |
---|
Development of retail in the Czech Republic in the period of economic transformation after 1989 went through crucial changes including both privatization process in the first half of the 1990s and introduction of foreign retail concerns to the Czech market in the second half of the decade. The latter phase of transformation of the Czech retail influenced significantly formation of new network structure of retail. Its origin is related to process of spatial innovation diffusion of large-format sale concepts (super- and hypermarkets, discounts, shopping centres etc.) into the Czech environment, which took place during relatively short period. As presented by some studies (GfK Praha) adaptation of these concepts in the Czech Republic ranks among the highest in comparison with other post-communist countries in Europe. The most frequent type of diffusion was expansive hierarchical diffusion typical of hypermarkets, hobbymarkets, other specialised outlets and shopping centres. |
Návaznosti | |
---|---|
GP402/07/P436, projekt VaV | Název: Konkurenceschopnost rozvojových zón v České republice se zaměřením na inovační podnikání |
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost rozvojových zón v České republice se zaměřením na inovační podnikání |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 09:38