FLAŠAR, Martin. E. Varese - I. Xenakis - Le Corbusier: Poeme électronique. Problém reprodukovatelnosti uměleckého díla. In Hudba, integrácie, interpretácie. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2008, s. 50-64. ISBN 978-80-8094-199-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E. Varese - I. Xenakis - Le Corbusier: Poeme électronique. Problém reprodukovatelnosti uměleckého díla.
Název anglicky E. Varese - I. Xenakis - Le Corbusier: Poeme électronique. Issue due to work of art reproducing.
Autoři FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání Nitra, Hudba, integrácie, interpretácie, od s. 50-64, 15 s. 2008.
Nakladatel Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00026115
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-8094-199-4
Klíčová slova anglicky music in space; multimedia artwork; audiovisual art; electronic music
Štítky audiovisual art, electronic music, multimedia artwork, music in space
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 18. 6. 2008 15:28.
Anotace
Příspěvek pojednává o jednom z prvních komplexních multimediálních děl většího rozsahu, které během Světové výstavy v Bruselu v r. 1958 shlédly statisíce návštěvníků. Po ukončení výstavy bylo dílo zničeno. Dnes několik výzkumných týmů pracuje na jeho opětovném vytvoření (reprodukci), jak ve virtuální, tak ve fyzické podobě. Součástí projektu je i zprostředkování autentického zážitku prostorové projekce zvuku ve virtuálním interiéru pavilonu, včetně vizuální složky. Pokus o rekonstrukci uměleckého díla se pokusíme konfrontovat s tezemi známé studie W. Benjamina.
Anotace anglicky
This paper focuses on a creation of the first important work of multimedia art, Poeme électronique, at the Brussels World Exhibition 1958. After the exhibion had finished, the pavilion was destroyed and the only evidence which remained are recordings, photographies and films. Nowadays, a several research teams are attempting to rebuild (reproduce) the complex work of art by the means of virtual reality. Part of the project is also reconstruction of the original visitor s sound, space and visual experiences. It might be useful to discuss this approach with the well known Walter Benjamin s essay.
Návaznosti
LC544, projekt VaVNázev: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 13:37