D 2007

Portál pro učitele a studenty matematiky s využitím produktu webMathematica

BURIANOVÁ, Veronika a Tomáš MRKVIČKA

Základní údaje

Originální název

Portál pro učitele a studenty matematiky s využitím produktu webMathematica

Název česky

Portál pro učitele a studenty matematiky s využitím produktu webMathematica

Název anglicky

Portal for teachers and students of mathematics with use of webMathematica

Autoři

BURIANOVÁ, Veronika a Tomáš MRKVIČKA

Vydání

České Budějovice, Sborník příspěvků 3. konference Užití počítačů ve výuce matematiky, od s. 21-25, 5 s. 2007

Nakladatel

Jihočeská univerzita České Budějovice, ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-80-7394-048-5

Klíčová slova anglicky

Mathematica;teaching of mathematics;webMathematica;webportal
Změněno: 17. 4. 2012 08:18, Ing. Zdeňka Rašková

Anotace

V originále

Cílem naší práce je využít produkt webMathematica takovým způsobem, aby výsledky práce mohly být použitelné ve výuce na střední nebo základní škole. Velkou výhodou webMathematica je, že uživateli stačí pouze standardní internetový prohlížeč k zadávání výpočtů i zobrazování výsledků. Navíc je produkt interaktivní, tudíž uživatel může zadávat své vlastní vstupní hodnoty a experimentovat stejně, jako by vlastnil program typu CAS. Podařilo se nám vytvořit webové stránky, na kterých je rozpracováno několik témat středoškolské matematiky. Tato témata může využívat učitel a demonstrovat pomocí nich probíranou látku nebo student, který si na nich látku může procvičit.

Anglicky

The main purpose of this work is to use the product webMathematica in that way, that the results of the work could be used in teaching at grammar school or primary school. The great advantage of webMathematica is that the user needs only standard web browser for entering the data and for displaying the results. In addition to that, the product is interactive, therefore the user can enter his/her own values and experiment in the same way as if he/she possesses programme of the CAS type. We have succeeded in creating the web sites, where are developed several topics of the grammar school mathematics. Those topics can teacher use and via them he/she can illustrate the subject theme or the student can practise the subject on those web sites.