2007
Portál pro učitele a studenty matematiky s využitím produktu webMathematica
BURIANOVÁ, Veronika a Tomáš MRKVIČKAZákladní údaje
Originální název
Portál pro učitele a studenty matematiky s využitím produktu webMathematica
Název česky
Portál pro učitele a studenty matematiky s využitím produktu webMathematica
Název anglicky
Portal for teachers and students of mathematics with use of webMathematica
Autoři
BURIANOVÁ, Veronika a Tomáš MRKVIČKA
Vydání
České Budějovice, Sborník příspěvků 3. konference Užití počítačů ve výuce matematiky, od s. 21-25, 5 s. 2007
Nakladatel
Jihočeská univerzita České Budějovice, ČR
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-80-7394-048-5
Klíčová slova anglicky
Mathematica;teaching of mathematics;webMathematica;webportal
Štítky
Změněno: 17. 4. 2012 08:18, Ing. Zdeňka Rašková
V originále
Cílem naší práce je využít produkt webMathematica takovým způsobem, aby výsledky práce mohly být použitelné ve výuce na střední nebo základní škole. Velkou výhodou webMathematica je, že uživateli stačí pouze standardní internetový prohlížeč k zadávání výpočtů i zobrazování výsledků. Navíc je produkt interaktivní, tudíž uživatel může zadávat své vlastní vstupní hodnoty a experimentovat stejně, jako by vlastnil program typu CAS. Podařilo se nám vytvořit webové stránky, na kterých je rozpracováno několik témat středoškolské matematiky. Tato témata může využívat učitel a demonstrovat pomocí nich probíranou látku nebo student, který si na nich látku může procvičit.
Anglicky
The main purpose of this work is to use the product webMathematica in that way, that the results of the work could be used in teaching at grammar school or primary school. The great advantage of webMathematica is that the user needs only standard web browser for entering the data and for displaying the results. In addition to that, the product is interactive, therefore the user can enter his/her own values and experiment in the same way as if he/she possesses programme of the CAS type. We have succeeded in creating the web sites, where are developed several topics of the grammar school mathematics. Those topics can teacher use and via them he/she can illustrate the subject theme or the student can practise the subject on those web sites.